Vira Office Building Interior
Client: Iran Cultural Heritage and Tourism Investment Group Co. (SEMEGA)
Location: Vira Building, Yousefabad St., Tehran
Date: 2019
Status: Not Implemented
The interior design of the eight-story office units in Vira commercial-business building in Yousefabad, Tehran defined to establish the SEMEGA (Iran Cultural Heritage and Tourism Investment Group) Sub-companies. After conducting in-depth interviews with the target companies’ managers and employees during the spatial planning procedure, the design team prepared the space organization models for each company. It formulated the specific needs of each department. Each floor’s physical program and its common part are extracted, and each floor plan is prepared according to its use.
One of the project goals is to create a common organizational identity while paying attention to the plurality and diversity intended in each company. The strategy was to use generalizable and developmental elements in the space. This strategy led to the creation of a system responsive to the changes and future growth of the organization. Moreover, visual identity and motifs used in space according to their common geometric roots, and the materials and the colors used in the elements and the furniture created an integrated visual identity for the sub-companies of the holding. The office units’ interior is open and transparent in its nature. Its open plan and glass walls have enabled the employees to benefit the most from the exterior views and natural light.
طراحی داخلی ساختمان اداری ویرا
کارفرما: شرکت گروه سرمایهگذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا)
مکان: تهران، خیابان یوسفآباد، ساختمان ویرا
سال: ۱۳۹۸
وضعیت: اجرا نشده
برنامۀ پروژه طراحی داخلی هشت طبقۀ اداری ساختمان تجاری-اداری ویرا در یوسفآباد جهت استقرار شرکتهای هولدینگ سرمایهگذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا) تعریف شده است. در روند برنامهریزی فضایی تیم طراحی پس از برگزاری مصاحبههای عمیق با مدیران و کارکنان شرکتهای هدف، اقدام به تهیۀ الگوهای سازمان فضایی برای هر شرکت و تدوین نیازهای اختصاصی هر بخش نمود. در ادامه برنامۀ فیزیکی هر طبقه و بخشهای مشترک بین طبقات استخراج شده و پلان طبقات متناسب با کاربری هر یک تهیه شد
یکی از اهداف طرح ایجاد هویت سازمانی مشترک ضمن توجه به تکثر و تنوع مد نظر هر شرکت بود. از این رو استراتژی بهکارگیری عناصر تعمیمپذیر و توسعهپذیر در فضا انتخاب شد تا سیستمی پاسخگو برای تغییرات و رشد آینده سازمان باشد.از طرفی هویت بصری و موتیفهای به کاررفته در فضا با ریشههای هندسی مشترک خود و مصالح و رنگهای استفاده شده در عناصر و مبلمان هویت بصری یکپارچهای را برای شرکتهای هولدینگ ایجاد کرده است. فضای داخلی بخشهای اداری در این پروژه ماهیتی باز و شفاف دارد و پلان باز و جدارههای شیشهای آن امکان بهرهگیری حداکثر از مناظر بیرونی و نور طبیعی را برای کارکنان فراهم کرده است
